nuffnang

Pages

AKU INGIN PULANG

Sunday, September 13, 2009

Ya! aku ingin pulang..aku ingin bebas dari segala tekanan ini, aku ingin menjadi seperti yang lain.
Aku ingin damai, melihat duniaku yang aman. Harapan yang dituntut oleh mereka sangat berat. Kadang2, tidak tahu apa lagi yang hendak dikatakan. kalau setakat kutukan dan kritikan masih boleh di terima tapi bila saja sampai menyentuh hal peribadi.. ini yang payah sekali. Aku sudah tidak mampu untuk menpunyai hati malaikat. Aku sudah tidak mampu untuk mendengarnya. Mungkin hanya teman2 tertentu saja yang tahu kenapa mereka gelar saya manusia yang berhati malaikat..kata rakan2 saya, Tuhan saja yang tahu itu. Ya..Tuhan saja yang tahu segalanya. kata sanguru, bila saja kita berada pada satu keadaan yang menarik perhatian, maka akan datanglah segala macam masalah hinggakan benda yang kita tidak jangka akan muncul..jadi fikiran dan jiwa itu mesti sentiasa siap untuk menerimanya. Ini antara kata2 yang masih lagi saya ingat. Saya cuba untuk menepis semuanya dengan hanya senyum bila saja persoalan peribadi menyerang, jarang sekali saya jawap. Kalau pun jawap, cukup dengan 'itu urusan tuhan' . Saya sudah tidak ingin untuk mengingatinya..biarlah. Cuma apa yang ingin saya lakukan hanyalah 'aku ingin pulang'

3 comments:

MINDAGURU September 13, 2009 at 5:40 PM  

Yaa..Tompinai itulah adat dunia, kita tabah dan sabar..Dalam keadaan begini kita tahu kita memerlukan seseorang yang maha mengerti iaitu Tuhan...dan kita perlu sentiasa mendekatiNya.

Gaaman,  September 13, 2009 at 9:38 PM  

Usah cepat mengalah Tom!.. hidup memang satu perjuangan, kita kena positif utk meneruskan hidup ini. Kita manusia biasa dan satu2nya sumber kekuatan kita ialah Dia, Sang Pencipta.

IsOn September 14, 2009 at 8:33 AM  

Life is not easy and it will never be... just keep on fighting. Life must go on... GBU brother. :)

Post a Comment

Followers

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP