nuffnang

Pages

BICARA IKHLAS DARI TOMPINAI

Wednesday, January 21, 2009

Semasa saya membaca beberapa entri dalam blog SAM, di kaca TV pula berlangsung angkat sumpah President AS. Saya bermonolog sendiri... kenapa sampai begitu gemilang sekali acara angkat sumpah President AS ini? Apa yang menjadikan ia kelihatan amat penting? Sedangkan masih terdapat persoalan yang belum terjawab tentang peranan AS secara global. Kita pasti akan bertanya mampukah President AS ini menjadi peneraju kepada keamanan dunia? Mampukah ia menjadi pengantara kepada konflik Israel dan Palestin atau memulihkan keamanan di Iraq dan Afganistan? Selama ini negara AS merupakan pelopor kepada demokrasi tetapi kenapa masih kedengaran kes-kes penindasan kaum di dalam negara itu sendiri. Penduduk-penduduk AS masih lagi mengalami masalah perkauman... Berdasarkan ini, layakkah AS menjadi penarju dalam mempelopori DEMOKARSI di negara lain... Pada pandangan saya, semua ini ( siaran langsung angkat sumpah ) hanya bertujuan untuk menunjuk-nunjuk. Media AS ingin memberikan pandangan pertama dunia kepada pemimpin sebagai yang hebat..kononnya memiliki super power...Ini adalah antara strategi terhebat mereka..Hasilnya dunia akan melihat AS secara luaran saja...INILAH SALAH SATU PERMAINAN POLITIK...
Berbalik kepada artikel dalam blog SAM.. kebanyakan artikelnya dapat merangsang minda para baca..daripada sejarah kepada dunia masa kini merangkumi kemanusiaan..ramuan resepi yang mampu melambatkan pembaca memakan ayam KFC.., Cetusan minda dari pemikir-pemikir Generasi muda masa kini. Kekreatifan para pemikir muda ini menjadikan SAM lain daripada lain. Dalam masa yang sama saya cuba-cuba memberi ulasan peribadi, rupa2 nya ulasan-ulasan saya telah menarik perhatian mereka. Oleh itu, saya tidak akan menghampakan anda semua.. saya akan bersama2 anda untuk menambah Kekuatan AURA SAM....

2 comments:

SURUPU January 21, 2009 at 2:06 PM  

Kecemerlangan merupakan impian semua orang. President AS adalah orang cemerlang dan patut dijadikan teladan.

Post a Comment

Followers

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP