nuffnang

Pages

JANGAN TERPEDAYA

Friday, July 1, 2011

Kenapa perlu menghuru harakan keadaan?. Kenapa perlu menidak peraturan?. Kenapa perlu melaungkan keadilan, ketelusan dan kesaksamaan tapi dalam masa yang sama, tidak menunjukkan kejujuran dalam perjuangan. Malaysia merupakan negara yang berdaulat, berperlembagaan dan juga berperaturan. Mahukah kita kalau negara kita menjadi seperti negara jiran kita yang sering bergolak. Keamanan amat sukar dicapai. Anak bangsa terbiar, merantau jauh semata-mata untuk mendapatkan sesuap nasi. Jangan pertaruhkan keamanan negara kita demi untuk sesuatu yang tidak pasti.

Tidak salah menyuarakan ketidakpuasan hati tetapi biarlah melalui proses yang sah. Kalau benar perjuangan itu ikhlas pasti akan berjaya dalam pemilihan. Ini tidak, setiap apa yang dipersoalkan lebih kepada ketidakpuasan hati. Semua harus belajar menerima kekalahan. Jangan hanya kerana kita teruja dengan sokongan palsu maka kita menganggap kita kuat. Sebelum menyalahkan sesiapa, lihat diri dulu,teliti dulu segala aspek. Cari masalah. cari punca.

Tidak ada untungnya melawan peraturan. Undang-undang wajar dipatuhi. Kalau sudah tidak dibenarkan,jangan. Nanti kelak kita menyesal. Kita harus bersyukur selagi kita boleh hidup dengan aman, menjalani kehidupan tanpa ketakutan. Sayangi negara kita yang aman ini.

Jangan terperdaya dengan mereka-mereka yang cuba bercakap tentang keadilan,ketelusan dan kepatuhan peraturan. Bila jelas tindakannya juga melanggar undang-undang.

0 comments:

Post a Comment

Followers

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP