nuffnang

Pages

RASA TAKUT YANG TERUBAT

Monday, October 5, 2009

Apabila saya mendapat maklumat berkaitan dengan kemungkinan akan berlakunya taufan super parma yang akan melanda kawasan tertentu di Sabah, timbul rasa takut. Bukan apa, takut bila memikirkan betapa teruk kesannya. Dalam hati berdoa, supaya janganlah super taufan ini berlaku. Rasa takut ini menyebabkan saya sukar tidur, saya sentiasa memerhati keadaan cuaca. Kalau rasanya taufan berlaku, pasti saya akan mengambil tindakan yang sewajar.

Bila saja saya bangun, saya melihat keadaan cuaca yang cerah, lega terasa. Saya terfikir, selama ini sudah berapa kali angin kencang berlaku namun keadaan negeri ini tetap tenang. Apa sebabnya...namun  yang pasti, semua penganut agama berdoa, memohon supaya bala ini tidak berlaku. Supaya bala ini tersasar ke kawasan yang tidak berpenduduk.

Rasa takut terus hilang. Walau bagaimana pun was-was tetap ada kerana kuasa alam sukar di bendung. Syukur, semuanya selamat.

3 comments:

Gaaman,  October 8, 2009 at 12:30 AM  

sentiasa berjaga dan berdoa..

MINDAGURU October 11, 2009 at 9:28 PM  

tandanya kita perlu bersiap sedia dari aspek spiritual.

Post a Comment

Followers

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP