nuffnang

Pages

Kejuaraan ke-4: Program Peningkatan Sukan Olahraga

Saturday, February 21, 2009

Kami juara lagi. Kejuaraan kali ke-4 berturut-turut dalam mssd Kota marudu. Saya sudah bersama dengan kontinjen MSS Smk Kota Marudu sejak tahun 1997. Sebelum tahun 2000, kejuaraan ini sering bertukar tangan. Amat jarang sekali dapat dipegang lebih dari 2 tahun tetapi selepas tahun 2000 barulah kami mula mengorak langkah. Pun begitu banyak rintangan yang kami hadapi. Bermacam-macam karenah. Pernah juga kejuaraan itu ditarik tanpa kerelaan kami. Penarikan kejuaraan sangat memalukan tetapi kami terima dengan hati yang terbuka.

Segala asam garam ini telah berjaya mendewasakan kami. Kami sedar kalau kami tidak peka pada perkara yang kecil sampai bila pun kami tidak akan berjaya. Akhirnya kami telah sepakat untuk membuat satu program khas peningkatan olahraga. Program ini diketuai oleh En.Jeson Majimal. Kami kumpulan jurulatih diberi tugasan merangka program pencarian bakat dan juga latihan khas untuk atlit kami. Selain itu, En. Jeson telah memanggil beberapa individu yang merupakan antara bekas atlit kebangsaan dan juga jurulatih kebangsaan. Antaranya En. Sulaiman Arman, yang juga merupakan bekas jurulatih saya.

Input-input yang beliau beri telah kami aplikasikan dalam latihan kami. Kami dapat melihat berbezaan atlit kami dengan atlit dari sekolah lain. Pendekatan yang kami gunakan ketika melatih mereka berbeza mengikut tahap kejohanan yang atlit kami sertai. Kejayaan kami ini banyak dipengaruhi oleh penerapaan pengurusaan dan latihan yang bersistem. Setiap tahun kami sentiasa melahirkan bintang baru dalam sukan olahraga. Adalah diharap bintang baru ini akan terus berjaya di peringkat tinggi bukti kepada keberkesanan program sukan Mss Smk Kota Marudu.

1 comments:

KUDINGKING February 22, 2009 at 7:51 PM  

Inilah hasilnya kalau bekerja secara berpasukan. Tiada yang mustahil. Semoga kerjasama ini berterusan. Selagi kita bekerja secara berpasukan kita pasti dapat pertahankan kejuaraan ini.Tahniah.

Post a Comment

Followers

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP