nuffnang

Pages

Novel Menarik : CANTIKNYA SI COMOT - Miazal Zahra

Wednesday, June 29, 2011

Boleh memang boleh.. tapi menyusahkan Encik Ammar sajakan nak usung saya ke sana ke mari..!"
"Apa pula saya nak usung awak. Kaki tu nak buat apa? Atau awak nak saya dukung ke? Saya sanggup kalau awak suruh. Bukannya berat mana pun."
"Encik Ammar…..! Jangan nak melalut pulak, saya bukan maksud macam tu laaa!"

Pertemuan pertama Farid Ammar, seorang lelaki metroseksual, dan Rosmina, seorang gadis kebun yang comot, memberikan persepsi yang kurang menyenangkan di antara mereka.

Pertemuan demi pertemuan antara mereka telah membuat hati Ammar mekar dengan bunga-bunga cinta buat Rosmina. Malangnya di saat Rosmina ingin membalas perasaan Ammar muncul pula gadis bernama Surina. Di waktu yang sama Rosmina juga disahkan mempunyai ketumbuhan di dalam rahimnya yang membuat dia merasa dirinya tidak layak untuk mendampingi Ammar. Kehadiran Surina dan keadaan diri yang serba kekurangan membuat Rosmina nekad untuk menjauhkan diri dari Ammar.

"Su.. kenapa diam?" Ammar semakin buntu bila Surina mula mengalirkan airmata. Kelakuan Surina mula menaikkan darah Ammar. Kenapa Surina takut untuk berterus terang?

"Kenapa dengan Su ni. Su yang datang ke bilik abang kononnya nak tolong abang selesaikan masalah, konon Su kesiankan abang, sekarang Su tak nak mengaku pada umi abang. Agaknya Su sengajakan rancang untuk kenakan abang. Su memang ada niat tak baikkan, cakap.." suara Ammar sudah mula meninggi. Geram hatinya bila Surina tidak mahu bersuara.

Ikutilah kesudahan kisah cinta di Cameron Highlands di antara Ammar dan Rosmina ini yang penuh dengan suka duka dan pelbagai dugaan.

Dialog Pilihan

"Nama dia ikan bolos, jangan silap…. bukan ikan bilis. Sebab ikan ni kurus, senanglah dia nak memboloskan dirinya dari dalam jaring! Sebab tu orang panggil dia ikan bolos!" jawab Ammar tersengeh dengan penerangan yang direkanya sendiri.

"Hmm! Kalau ikan ni senang nak memboloskan dirinya macam mana pula orang boleh tangkap dan keringkannya?" soal Rosmina termangu-mangu. Kurang percaya dia dengan penerangan Ammar.

"Entahlah..! Saya ni bukannya nelayan…" Ammar ketawa berderai

Judul : Cantiknya Si Comot
Penulis : Miazal Zahra
Penerbit : Karyaseni
Semenanjung : RM19
Sabah / Sarawak : RM22

  • 0 comments:

    Post a Comment

    Followers

      © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

    Back to TOP