nuffnang

Pages

kasih dalam cerita

Wednesday, December 10, 2008

Cerita ini merupakan salah satu daripada cerita yang selalu di samapikan oleh bapa saya sebelum kami tidur. Biasanya selepas jam 9 malam kami sekeluarga akan masuk tidur dan adik saya selalunya menyuruh bapa saya untuk bercerita.
Cerita ini merupakan salah satu hiburan kami sebelum tidur disebabkan kampung saya pada masa itu belum mempunyai bekalan elektrik. Ada kalanya kami akan berkumpulan di depan pelita sambil orang tua saya bercerita.
Sang kancil ini telah menjadi satu yang sangat kami kagumi kerana kebijaksanaannya. Walaupun berbadan kecil tapi dia mampu mengalahkan haiwan lain yang lebih besar. Orang tua saya perpesan bahawa sesuatu perkara itu boleh di atasi dengan hanya menggunakan kepintaran tanpa menggunakan fizikal yang besar.
Cerita sang kancil ini walau pun berbentuk hiburan semata-mata tapi disebaliknya ia mempunyai nilai moral yang sangat tinggi.

Terima kasih ayah ibu. Tanpa penjagaan dan didikan kamu berdua tidak mungkin kami akan berjaya dalam hidup kami.

0 comments:

Post a Comment

Followers

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP